logga-grön

Medlemsavgifter

Att vara medlem i Väsby IK friidrott kostar 300 kr/medlem eller 600 kr för familj. Styrelsemedlemmar och tränare betalar 50 kr för sin medlemskap.

Är du aktiv betalar man även en träning och tävlingsavgift.

Avgiften måste vara betald för att få delta på träning och tävling, då står föreningen för anmälningsavgifter till friidrottstävlingar, upp till max 6 anmälningar per veckoslut ordinarie anmälningtid. (Kostnader för efteranmälningar faktureras till den aktive)

Träning och tävlingavgift delas upp på två perioder.

Termin 1 Vårtermin Period  januari-juni

Termin 2 Hösttermin Period  augusti-december

Träning och tävlingsavgift 2024 (enligt beslut på årsmötet 30/3-20)

Barn 12 år och yngre 600kr per termin 1200 kr per år

Ungdom 13 -18 år 850kr per termin 1700 kr per år

Över 18 år 1000kr per termin 2000 kr per år

Lagledare betalar hälften av träningsavgiften för sina barn, dvs. bara en terminsavgift per år

Om man vill vara medlem men inte delta i träning utan endast representera föreningen vid tävling, betalar man endast medlemsavgift och 300:- i admin avgift och står då för anmälningsavgifter till tävligar själv. Då de flesta tävlingar direktfakturerar föreningen, så är det vikigt att man meddelar ekonomi@vikfri.nu vilka tävlingar man anmält sig till.

Träningsavgift för enbart deltagande i löpargrupp: 300:-

Alla medlemmar (ej stödmedlemmar) uppmanas att delta i två funktionärsuppdrag under året.

Fakturering görs av kassören via e-post ekonomi@vikfri.nu. Om man slutar ska man meddela föreningen skriftligt på (kansli@vikfri.nu)

Beslut av årsmötet den 17 mars 2024 om träningsavgifter för 2025:

Ålder av aktivaTräningspassTräningsavgift
12 år och under1 gång per vecka700 kr